1403-05-01 02:30
319
0
90785
مدیر کانون هنری شهید رجبی:

«بالی برای پرواز» در گلستان به نمایش در می‌آید

مدیر کانون هنری شهید رجبی گفت: «بالی برای پرواز» با حضور بیش از ۱۸۰ نفر عوامل و بازیگر در ماه صفر در مرکز استان گلستان به روی صحنه می‌رود.

 حسین رجبی در گفتگو با خبرنگار سرویس فرهنگ و هنر پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما» گفت: «بالی برای پرواز» با حضور بیش از ۱۸۰ نفر عوامل و بازیگر در ماه صفر در مرکز استان گلستان به روی صحنه می‌رود.

مدیر کانون هنری شهید رجبی ادامه داد: این کار فاخر هنری در خصوص واقعه تاریخی حول محور شهادت حضرت رقیه (س) و دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم است که با به‌کارگیری جلوه‌های ویژه به مدت ۳۰ شب در مرکز استان به نمایش در خواهد آمد.

رجبی بیان کرد: این کار زیبای هنری بنا است در مجتمع مسکن مهر شهرک گلستان واقع در کیلومتر یک جاده آق‌قلا، میدان ترمینال جنب دادسرای مرکز استان از ۲۰ مرداد و آغاز ماه صفر به نمایش درآید.

وی افزود: هر شب در یک سانس و از ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه تا ۲۲ و ۳۰ دقیقه این نمایش اجرا می‌شود و بلیت آن به‌صورت رایگان در سراسر استان توزیع خواهد شد.

مدیر کانون هنری شهید رجبی خاطرنشان کرد: این نمایش فاخر هنری به‌صورت مردمی برگزار می‌شود و در حال رایزنی هستیم که دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی استان گلستان از چنین اقداماتی حمایت مادی و معنوی خود را داشته باشند.

رجبی افزود: همه بازیگران و نقش‌آفرینان «بال پرواز» بومی استان هستند و این ظرفیت نیز وجود دارد که درصورتی‌که دیگر استان‌ها نیز از این کارهنری استقبال کنند آن را در دیگر نقاط کشور نیز اجرا کنیم.
 گفتنی است کانون هنری شهید رجبی در دهه ۶۰ توسط شهید هنرمند حجت‌الاسلام سید حسن حسینی که دانشجوی کارگردانی دانشگاه هنر بوده راه‌اندازی شد و در آن ایام با تولید کارهای نمایشی و سرود در سطح استان فعالیت داشت که پس از شهادت حسینی فعالیت این کانون در دهه ۷۰ متوقف شد.

در سال‌های اخیر با پیگیری برادر شهید رجبی بار دیگر فعالیت‌های این کانون هنری پیگیری شد و ذیل سازمان تبلیغات اسلامی بار دیگر به ثبت رسید و چند کار هنری را در سال‌های اخیر اجرا کرده که می‌توانیم به «راز گل یاس» نمایشی با مضمون شهادت حضرت زهرا (س) و «آخرین وداع» با محوریت شهادت حضرت رقیه (س) اشاره کنیم.

انتهای خبر/
 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.